Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 6 juni 2011

Stanna livet jag vill hoppa av!

Idag vill jag inte vara i min kropp eller i mitt liv heller för den delen. Det har varit too much for far too long. Samtidigt går livet vidare vare sig jag vill det eller inte. Jag har insett att jag måste snart ändra informationen på bloggen eftersom den inte stämmer längre. Men jag kan på något sätt inte förmå mig att göra det. Någonstans långt inom mig finns en stor sorg över att det inte är sant längre och samtidigt en stark längtan efter att det skulle vara sant.

Ibland önskar jag att jag hade kunnat vrida tiden tillbaka och gjort, sagt och valt annorlunda.

3 kommentarer:

  1. Maria
    Det är ingen katastrof om din blog inte är uppdaterad. Det som har hänt berör dig uppenbarligen väldigt mycket och måste få vara så. Man måste få sörja det liv, eller delar av det, som inte blev som man hade tänkt. Ta den tid du behöver för att ta hand om din sorg och ladda om. Efter ett tag brukar man kunna se nya vägar och nya möjligheter i livet. Sköt om dig och lycka till. Christina

    SvaraRadera
  2. Det var sant just då.Nu stundar en annan tid som kanske kan komma att bli mer sann för just dig.
    Många kramar.
    Du är i mina tankar, ofta.

    SvaraRadera
  3. Christina: Uppdatera info får vänta, annat är viktigare nu. Jag vet det, men det gör ont i själen på mig att läsa raderna. Tack för dina fina ord och din omtanke!
    Elisabeth: Jag hoppas och tror att du har rätt i det du skriver! Många kramar tillbaka. Jag vet att du tänker på mig och det känns bra!

    SvaraRadera