Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 18 oktober 2013

Jag har oändligt med tid...

Ok, det har iallafall inte jag tänker du säkert nu... Men om man tänker efter riktigt noga så har vi alla oändligt med tid.  Det som skiljer oss åt är vad vi väljer att lägga vår tid på. En del människor väljer att arbeta mycket, andra att städa mycket. En del prioriterar att träna, vara aktiva i föreningar eller att läsa böcker eller något annat. Listan kan göras lång med förslag på vad man kan lägga sin tid på. Det spelar ingen roll. Min poäng är att vi alla har ett val när det gäller vad vi prioriterar att lägga vår tid på. De här valen gör vi själva och måste ta konsekvenserna av. 

Så nästa gång du säger att du inte har tid... Fundera en gång till på vad du prioriterar eller prioriterar bort..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar