Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 8 december 2015

Alla dessa gifta män...

Ja, nu hoppar nog de flesta till och blir nyfikna... Vad ska hon nu avslöja... Ja, tyvärr får jag väl redan nu göra er besvikna. Som vanligt avslöjar jag inte mer än nödvändigt av hänsyn till alla som möjligtvis kan känna igen någon eller något i det jag skriver... Men jag börjar faktiskt bli ganska trött på åtminstone en del gifta män... Självklart inte alla, det säger sig själv... Men faktum är att fler än man tror är ute efter lite äventyr vid sidan av så att säga... Jag börjar bli hjärtinnerligt trött på dem. Av någon märklig anledning  dras väldigt många av dem till mig... En del är ju helt ärliga från början och talar om att de är gifta... Men sen finns det ju de som håller inne med det tills saker har utvecklat sig åt det ena eller andra hållet... Om det finns det mycket att säga...


Jag tillåter mig att generalisera lite grann kring detta... Det framstår för mig som att män inte lämnar det förhållande de har, även om de inte mår bra i det, förrän de har något nytt på gång. Kvinnor lämnar relationer i högre utsträckning om de inte mår bra i dem, och behöver inte ha tryggheten i att direkt falla i någon annan mans famn... Det framstår också för mig som att män oftare både vill ha kakan kvar och äta upp den bildligt talat... Men där tror jag i och för sig att jag har fel. Män och kvinnor är lika ofta otrogna statistiskt sett, om jag har rätt för mig.


Hursomhelst... En otrohet, kroppslig eller känslomässig, det kvittar vilket... Som jag ser det är det alltid en indikation på att något i ursprungsrelationen är väldigt fel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar