Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 10 september 2011

Hjälp min dotter är en shopoholic!!!!

Idag fick jag något bekräftat som jag länge har misstänkt. Min dotter är en shopoholic. Ja, jag håller med. Det låter som en dålig amerikansk realityserie... Men det är svensk verklighet.

Idag åkte jag och dottern iväg till årets händelse. Sonen valde bort detta och ville leka med en kompis. I efterhand förstår jag honom, då han kanske anade vad som skulle hända. Årets händelse är loppmarknaden i Västra Torup. För er som inte vet var den orten ligger, så kan jag upplysa om att den ligger mitt emellan Tyringe och Perstorp. Om ni inte känner till de här orterna heller, så råder jag er att ringa till er geografilärare i grundskolan och klaga på att ni fick bristfällig undervisning.


Nåja, när vi kom till loppmarknaden idag hann vi inte mer än av bilen så fick dottern något vilt i blicket. Hon började vrålshoppa direkt i leksaksståndet och fortsatte sen bland prydnadssakerna. När jag inte ville betala mer så lyckades hon övertala sin mormor att betala. Och det var ju inte så svårt...


Behöver jag säga att bilen var överfull när vi åkte hem...

6 kommentarer:

  1. Älskar loppisar! Nästa år kommer jag! Om två veckor är det årets händelse i Bårslöv - barnloppis. Jag undrar hur vi ska få plats med allt min tös kommer hem med... KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan vara kul med loppisar faktiskt... :)
    Minns du var vi var för ungefär ett år sen???? Träffade Bengt, Katy och Eddie idag och de påminde mig... Kram!!!!

    SvaraRadera
  3. sà underbart!!! jag minns hur vi shoppade loss själva pà V Torups loppisar när vi var smà. vilka minnen :-) framförallt nere i cafeterian hos farmor.... och sen lyckades man alltid hitta en massa onödigt bra-att-ha prylar hahahah .... sà roligt vi hade dà. saknar den tiden massor ibland...

    kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Det är kanske åldern. Min son är också loppisshopoholic. Förra helgen var det barnloppis i Kävling. Vi cyklade dit (en mil) och hinner knappt fram innan han har köpt en komplett Flecitraxbana med fem bilar och sju broar. Hur ta detta hem på cykel? Jo, mamma omorganiserar alla egna saker till ryggsäcken, halva banan i cykelkorgen och andra halvan i en 30x50-plastback som hon sedan dinglar med hela vägen hem. Men Guuuuud så roligt han hade och har med banan (för 70 kronor).
    ;-)

    SvaraRadera
  5. ... PS - som tur är har vi själva barnloppis den 24:e. Då hoppas jag bli av med en del a vårt eget överskott. Är det av intresse kan jag sända tiderna. Det brukar finnas enorma mängder med fina kläder - särskilt för flickor.

    SvaraRadera
  6. Ja, Lotta visst var det härligt att samlas i Västra Torup vid loppisarna. Nästan enda gången vi sågs så många i familjen.
    Barnloppis har vi aldrig testat men det låter onekligen lockande!!! Tyvärr kan vi inte den 24:de ananrs hade det varit intressant.

    SvaraRadera