Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 25 september 2011

Jag har visserligen inte världens äldsta yrke, men...

...idag kändes det som om jag har världens bästa yrke. Jag har idag spelat på fyra gudstjänster i tre kyrkor. Två dopgudstjänster, en högmässogudstjänst och en familjegudstjänst. Så många möten med så många människor... man kan inte annat än känna sig priviligierad. Jag känner enorm glädje över att få syssla med det jag älskar, nämligen musik och att dessutom få möta alla dessa människor. Underbart!!

Men ändå, mitt i all denna glädje... det stora vemodet. En sådan underbar dag som idag... om jag hade varit ledig och levt med min familj fortfarande hel. Då hade vi med all säkerhet åkt upp till Göinge och plundrat skogarna på alla kantareller som fanns och sen hade vi åkt hem och ätit upp dem och naturligtvis grillat något gott. Jag hade druckit ett glas rött och de andra hade druckit Coca-cola...

När man lämnar någon eller något ska man komma ihåg att man lämnar inte bara det svåra bakom sig utan man lämnar också det goda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar