Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 29 december 2011

Arga mamman som inte tål skämt

På juldagen upplyste mig sonen om att jag aldrig tål skämt. Jag protesterade såklart och kände mig orättvist behandlad. Då backade han lite och sa att när du är arg så tål du inte skämt, men annars gör du det. Jag nöjde mig med den förklaringen, men självklart har jag funderat lite på det han sa.

Jag vill ju inte vara arga mamman som inte fattar när det är skämt utan tar allt på blodigt allvar. Jag vill ju vara den coola, roliga mamman som tar livet med en klackspark. Men jag inser att jag inte har varit varken cool eller rolig den senaste tiden utan varit mest arga mamman som inte fattar skämt.

Så därför... inför 2012 tänker jag ge jag mig själv ett löfte( och detta tänker jag ta väldigt allvarligt på)...

Från och med 2012 tänker jag leva mitt liv så att jag kan vara coola, roliga mamman som fattar skämt...

4 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att vara en bra förälder. Man får göra så gott man kan, men bra föresatser, helst uppklistrade på lappar på varje tillgänglig yta, hjälper en kanske på traven?
    Kram på dig, [arga] mamman!

    SvaraRadera
  2. Nej, det är verkligen inte lätt, speciellt när man är väldigt pressad av andra saker nästan hela tiden. Men man får aldrig glömma sin ideal... :)
    Kram tillbaka!!!!

    SvaraRadera
  3. Bra nyårslöfte..
    Hoppas att det lilla fröet du sår idag kommer att bära massor av frukt och skänka dig massorav glädje.
    Inte bara 2013 utan hela livet.
    Vattna och sköt om ditt frö.
    Det kommer att växa sig stort och starkt.
    Det ger dig styrkan att möta alla motgångar och vända dom till något som ger dig styrka och kraft.
    Gott nytt år på dig.
    Alex

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Alex! Du uttrycker dig verkligen bra. Tack för stöttning och hoppas du får detsamma genom bloggen...
      Gott nytt år!

      Radera