Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 13 maj 2012

Dagar att komma ihåg...

Ett bevingat ord lyder så här: "Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns." I dag är en sådan dag man kommer att minnas. En mycket speciell tjej konfirmerades idag och jag hade äran att bli inbjuden till denna fina dag. Först själva konfirmationsgudstjänsten i Trollenäs kyrka, där det kändes nästan som lyx att få sitta i kyrkbänken och bara delta i gudstjänsten i böner och psalmer. Sedan den efterföljande festen i den beryktade maskinhallen på ryet i Öslöv. Denna maskinhall som redan tidigare har fått genomleva både bröllop och 9-årsparty. Att få sitta ner och njuta av god mat i sällskap av goda vänner gör att livet känns gott igen åtminstone för några timmar. Kärleken och värmen idag i maskinhallen var påtaglig och man kan inte annat än känna tacksamhet över en sån här dag, som läggs på hög bland dagarna att komma ihåg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar