Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 26 april 2012

Längtan versus saknad


Jag kan sakna någon så att det gör ont i bröstet... Ja, så ont att jag nästan måste krypa ihop ibland...Det är ingen skön känsla kan jag säga. Mestadels är det såklart mina barn jag saknar, men det finns också andra jag har saknat på samma starka sätt. Att sakna någon är känslan av att någon fattas mig och det handlar ofta om någon som har stått mig nära.

Jag kan också längta så att det gör ont i bröstet... Men känslan av längtan har en ljuv förväntan över sig. Att längta efter någon handlar kanske ofta om att se fram emot att ses igen och att åter igen vara nära.

Jag saknar ofta och jag längtar ofta... Men får jag välja, så väljer jag bort saknaden och njuter av min längtan

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt! Jag längtar efter dej! Hoppas att vi kan träffas snart!
    BAMSEKRAMAR TILL DEJ OCH UNGARNA / AC

    SvaraRadera
  2. Jag längtar efter dig också!! Vi kommer gärna till Helsingborg i sommar!!! Jättekramar!

    SvaraRadera