Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 10 februari 2016

Jag dansar helt enkelt inte tillräckligt..

Just nu känner jag mig som Jack Nicholson i The Shining... Too much work and no play... Makes me cranky and moody...

Ja, så är faktiskt mitt liv just nu... Väldigt mycket arbete och när jag väl är ledig måste tusen saker fixas hemma... Det kan väl vänta tycker någon säkert nu... Nej, det kan inte vänta när Gud har bestämt sig för att skapa ett lokalt syndafall i mitt lilla lusthus... I helgen var det en sjö därinne, mögel på väggarna och det gamla träskåpet är nästan förstört... När sånt händer kan det inte vänta, det måste tas itu med.

Men vad ska man göra då för att muntra upp sig själv när livet ter sig på det här sättet??? Jo, jag har faktiskt den perfekta lösningen!! Man ska dansa!!! Det finns nästan inget så befriande och glädjefyllt som att dansa... Kanske inte alla känner så, men jag gör det definitivt! Så hädanefter tänker jag se till att dansa betydligt mer än jag brukar, och ni som känner mig vet ju att jag brukar dansa mycket... Ensam hemma.., sent på nätterna... Och ibland naken...

En sak är säker... Det har helt enkelt inte varit tillräckligt mycket dansande på sista tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar