Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 25 februari 2016

Efterlyser: ork och lust.

Orken är tappad och lusten försvunnen... Och jag vet faktiskt inte var jag ska hitta något av det igen... Det kvittar på något sätt hur jag vänder och vrider på allt... Jag har för mycket att göra på alla fronter  och har för mycket problem av olika slag i mitt liv. Just nu känns livet övermäktigt och hade jag kunnat hoppa av och sticka till Karibien ett halvår hade jag gjort det... 
Tröttheten är överväldigande och hur jag än vilar och sköter om mig så försvinner den inte... Utmattningen ligger och lurar runt hörnet och jag balanserar ideligen på gränsen... Jag vet det, men ser inte hur jag ska förändra mitt liv, förutom att jag naturligtvis kan flytta till en etta med kokvrå eller nåt... 

Jaja, det känns mörkare än mörkast just nu... Men imorgon känns det säkert bättre... Och då är det bara att göra som vanligt... Kavla upp ärmarna, spotta i nävarna och kämpa på...

2 kommentarer:

  1. Lilla gumman! Du måste ta vara på dej! Sänder många kramar! 💝 🌷

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du! Gör vad jag kan för att sköta om mig...
      Många kramar!

      Radera