Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 18 november 2018

Dare to be honest no matter what...

Det finns nästan inget jag tycker mer illa om än oärlighet. Det finns många typer av oärlighet. Avsiktliga lögner, undanhållande av sanningen, prata bakom ryggen på en människa istället för  att prata med henne, försök att framstå som någon man inte är. Listan kan göras ännu längre, men den springande punkten för mig är att oärlighet sårar mig så otroligt mycket. 

Ärlighet och öppenhet mellan människor bygger autentiska och nära relationer. Om människor inte är äkta mot mig har jag svårt att hitta ett intresse av att skapa en relation till dem. Ännu värre om de inte är ärliga mot mig. Då vill jag helst inte ha med dem att göra, oavsett vilka de är för mig... Vänner, släkt, familj... Det är möjligt att det framstår som oresonligt. Men... Jag är helt enkelt trött på intriger, trött på ytliga samtal och att människor försöker vara något de inte är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar