Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 14 mars 2011

Kan man tävla i kärlek?

Så här ett par dagar efter den stora finalen i ni vet vilken tävling så kan man ju ställa sig den frågan. Många har ju envist hävdat att man inte kan tävla i musik och jag har ännu inte tagit ställning för eller emot. Vissa år sitter jag som trollbunden tillsammans med barnen framför dumburken och fäljer spektaklet och andra år har jag ingen aaaaning vem som sjunger vad och vilka som har skrivit... Det sistnämnda kan ju kvitta egentligen eftersom det tydligen bara finns tre låtskrivare i hela Sverige vad gäller låtar som kommer med i melodifestivalen. Eller är jag orättvis nu kanske...

Hursomhelst så tävlar vi inte i musik i vår familj utan i kärlek... Jag brukar tävla med mina barn i den här grenen och jag ser alltid till att det slutar oavgjort... för husfridens skull...Hur går det till då undrar säkert alla... Jo, det börjar helt enkelt med att någon utmanar någon annan genom att säga: " Jag älskar dig mer än du älskar mig" och då kontrar den andra med:" Nej, jag älskar dig mer". Sen håller det på sähär ett tag tills någon höjer ammunitionen med att säga: " Jag älskar dig miljoners" och sen följer: " Jag älskar dig miljoners miljarders". Och så där håller vi på tills jag hittar något sätt att avrunda det hela så att alla vinner och går ur fighten med hedern i behåll och lika älskad som alla andra....

En gång kom jag på att säga till dottern: " Jag älskar dig oändligt mycket". Då blev hon först tyst och visste inte vad hon skulle säga... Men kom snart igång igen och försökte trumfa över.

Appropå melodifestival så gillade jag den där Abbaliknande låten. Det kom flashbacks från 1974 då bästa kompisen och jag naturligtvis var Frida och Agnetha och mimade till "Waterloo". Behöver jag säga att jag var Frida.....




2 kommentarer:

  1. Så härligt kärleksfullt.. Och Abba, jag minns dem som igår.

    SvaraRadera
  2. Visst, det var tider det med ABBA... Jag säger bara: Eric Saade, släng dig i väggen!

    SvaraRadera