Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 5 april 2011

Livet är en pest.

Ja, ni läste rätt. Idag är livet en pest och inte en fest. Alla är sjuka, ja, inte i huvudet alltså utan sjuka på riktigt. Jag är helt slut, ont i huvudet och halsen och barnen har svinkoppor, ont i magen och feber. Mannen är som vanligt sjukast av alla med ont i halsen, hög feber och frossa.

Jag har fortfarande höga förhoppningar om att jag inte ska bli så sjuk som han är, men den som lever får se... Ja, alltså ingen kommer att dö förhoppningsvis.

Idag är livet pest, men igår hade jag värsta energikicken och tyckte att jag var mycket piggare än i söndags. Vad tror ni det resulterade i? Jo, värsta mormorskomplexet. På mindre än en timme hade jag kokt tre sorters marmelad. Svartvinbärsmarmelad med rom, krusbärsmarmelad med whiskey och björnbärsmarmelad med valnötter. Ja, jag vet, jag är lite manisk och förstår att folk ibland undra om jag är en duracell-kanin. Det roliga med det här är att ingen i familjen äter så mycket marmelad... Istället plågar jag mina kära arbetskamrater och mina kära grannar med all marmelad. De är snälla och håller god min...

Men som sagt idag är livet pest och i min skalle är det mental istid...

3 kommentarer:

  1. Åh vi gillar hemlagad marmelad, fast vi lagar aldrig :(. Krya på er!

    SvaraRadera
  2. MEN gillar ni det så vet jag vad jag ska ta med mig när jag vi kommer och hälsar på!!!

    SvaraRadera
  3. Mental istid ett nytt begrepp att använda, tack för tipset bli bra fort.

    SvaraRadera