Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 12 november 2011

Tar det aldrig slut???

Jag är så trött på att stiga upp varenda morgon och ha sjutusentrehundrafemtioåtta saker att göra... Ja, jag vet vad ni tänker... Jag måste lugna ner mig och vad är det som kan vara så viktigt???? Jo, de senaste fyra månaderna har jag separerat, flyttat och påbörjat renovering av mitt nya hus. Med risk för att låta som en gnällspik, så ska jag säga att det är sketjobbigt och asmycket att göra hela tiden. ( Ja,  jag är ledsen, det var inte det bästa sättet att uttrycka mig på, men så känns det.) Många säger till mig att det är ingen brådska och jag kan vänta med att fixa huset. Och jag tänker... Livet levs här och nu och jag kan inte vänta...Huset måste fixas nu. Mitt hus som är mitt och bara mitt och där jag vilar ut och hämtar styrka. Det är inte mitt drömhus ännu, men det ska bli...

2 kommentarer:

  1. Jag tror på dig! Min livsfilosofi är Ingenting är omöjligt, Det omöjliga tar bara lite längre tid!! Eftersom jag och många med mig är händiga qvinnor.... behöver du hjälp??? Be om hjälp och vi kommer ett helt lass.....eller iallafall ett par stycken......sen tar vi ett glas vin och fnittrar när vi är färdiga och ligger "skavföttes" och äter håningsmackor till frukost!!! Bra helg tycker jag!!

    SvaraRadera
  2. Härliga ACS!! Det där med vin och håningsmackor och ligga skafföttes låter bra! Ringer kanske en dag om det blir kris totalt... :)

    SvaraRadera