Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 13 april 2012

Musiken rör och berör mig som inget annat.


Det finns inget som rör och berör mig som musiken... Ikväll har jag och barnen varit i Eslöv och gått på konsert med Kalle Moraeus med ackompanjetör och ungdomar från ett antal kulturskolor. Förutom att Kalle är en virtuos musiker och sångare, så är han även underhållande mellan låtarna. För att inte tala om bredden på repertoaren. Men inget av detta var det väsentliga för mig i konserten. Utan det var hur musiken och texterna rörde vid min själs innersta och väckte mitt hjärtas längtan. Man kanske kan tro att det var en fantastisk upplevelse, men ärligt talat så var det inte enbart det... Jag blir oerhört starkt berörd av saker och ibland väcks känslor till liv som kan vara svåra att härbärgera i kroppen. Så var det ikväll, och jag antar, att det är bara att leva med det och acceptera mig själv som jag är... Jag har ju knappast något val...  

2 kommentarer:

  1. Kära Maria! Ja det är väl konstigt att musiken ska ta tag i oss så. Viss musik betyder en sak för att sen betyda något annat bra eller dåligt men det berör. En av mina favoritsånger som jag blev glad av blev plötsligt jobbig och sen sorglig beroende på att jag hörde den först när jag var kär sen när förhållandet tog slut och sen på en väldigt god väns begravning!!! Hoppas vi kan ses snart!!! Kram AC

    SvaraRadera
  2. Ja, så är det verkligen... Man förknippar musik med olika tillfällen i livet och på så sätt blir den laddad för oss. Både positivt och negativt...
    Kram!!!!!

    SvaraRadera