Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 3 april 2012

Sorgen är som en stormvind...



Ikväll har jag varit hos en av mina äldsta och bästa vänner och ätit kvällsmat. God mat som vanligt och massor med prat, prat, prat... När jag var på väg hem kom jag på mig själv med att tänka att livet kanske blir bra ändå till slut. När jag kom hem gjorde jag misstaget att lyssna på lite musik och wham, bam så var den där igen... Den överväldigande sorgen över det som gick sönder, skulden gentemot barnen som jag har satt till världen och skammen över misslyckandet i att hålla samman familjen. Som en stormvind kommer de, känslorna och sveper mig med. Det enda jag kan göra är att vänta ut stormen tills den bedarrar...

2 kommentarer:

  1. Det kommer att bli bättre! Jag kan med facit i hand se att barnen mår bra och jag vågar ta livet i famn igen! Kramizar AC

    SvaraRadera
  2. Behöver bli påmind om det hela tiden!!! Misströstar ibland... Kram!!! Maria

    SvaraRadera