Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 8 november 2012

Min plats på jorden

Jag tror jag håller på att byta min plats på jorden. När jag känner och tänker så måste jag erkänna att en del av mitt sköra hjärta är fortfarande kvar i mitt gamla hus och i min gamla trädgård. Min gård som var mitt paradis på jorden... Där jag slog ner mina bopålar och lät min själs rötter söka sig långt ner i jorden och rota sig... Jag sörjer fortfarande att jag var tvungen att lämna och söka nya marker...

Men hur det nu än är, så är jag en byggare och just nu är jag en nybyggare. Jag bygger ett nytt paradis för mig själv och mina barn. Kanske, kanske är det möjligt att än en gång känna att jag har hittat min plats på jorden...

4 kommentarer: