Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 29 juni 2013

Den sommar som av nåd jag får...

Sommaren är till för njutning anser jag. Att äta gott, dricka gott, sola, bada, vara tillsammans med nära och kära och mycket annat. Att leva genom sina sinnen är lätt på sommaren. Att stanna upp och låta en doft fylla lungorna, hålla andan en sekund och låta sig svepas med av upplevelsen. Att smaka på något, låta smaken fylla gommen och koncentrera sig på komplexiteten i upplevelsen kan vara mycket njutningsfullt. För att inte tala om njutningen i att lyssna till fågelsång... 

Men sommaren kan vara mer än en tid för njutning. Den kan också vara en tid av komtemplation. Man har tid att begrunda sitt liv. Varför blev det som det blev, varför är det som det är och hur vill jag egentligen leva?

Så rådet från mig till dig blir... Ta vara på sommaren... Den är en tid för njutning såväl som en tid för komtemplation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar