Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 23 september 2015

Waiting for Mr Right




Ja, jag vågar knappt erkänna det... Med tanke på hur störd jag är över den i min ögon fördomsfulla bilden att alla kvinnor bara går omkring och väntar på att den rätte ska komma in i deras liv och göra det fullkomligt, så vågar jag knappt erkänna att jag också väntar på den rätte... MEN däremot bär jag inte på någon naiv förväntan att en man ska "göra mig hel"... Jag är i skrivande stund egentligen oerhört nöjd med mitt liv som det gestaltar sig nu, men på sikt önskar jag ändå att återigen ha en man vid min sida... Men, med tanke på hur kräsen och nogräknad jag är när det gäller män, åtminstone när det gäller nära relationer, så kommer det förmodligen att ta tid innan jag tycker att någon duger. Hittills har det ju inte dykt upp någon som har motsvarat de förväntningar jag har på en man jag eventuellt skulle vilja inleda en seriös relation med...


Men man behöver ju inte alltid ha seriösa relationer... Det är också en fördom som finns om kvinnor... Att det enda vi är intresserade av är seriösa relationer som handlar om att bo ihop eller tom gifta sig... Hemska tanke... Bara skojar, tom jag kommer nog att gifta mig en dag, även om jag är ganska cynisk många gånger när jag sitter på orgelpallen och spelar på vigselgudstjänster... Jag brukar titta ner på brudparen och fundera över om de vet hur hög skilsmässostatistiken är... Taskigt, eller hur?


Jaja, i väntan på Mr Right bidar jag min tid och har mina ibland seriösa och ibland mindre seriösa små äventyr med det motsatta könet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar