Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 23 oktober 2011

Det var nog bäst som skedde.

Igår hade vi en helt vanlig underbar dag, barnen och jag. Visserligen skulle lillasyster sätta sig på tvären först ett tag, men storebror och jag hjälptes åt att få rätt på henne.

Sen for vi iväg mot svampskogen. Det har ju funnits så mycket svamp i år har jag hört... Jo, men visst hittade vi någon liter trattkantareller, men mest njöt vi av skogen, vädret och hade kul med varandra. Barnen hittade nästan mest svamp och blev riktigt taggade. Lite fika på högsta höjden och sen bar det vidare.

Eftersom det var så fint väder åkte vi också ut till Västra Torups kyrkogård och besökte gammelmormors och gammelmorfars grav. Barnen sprang genast och hämtade vattenkanna och ogräsrensare och började sedan göra vid graven. Allt enligt hur mormor brukar göra när de är där med henne! ...Släkten följa släktens gång... Ni vet den där psalmen man alltid sjunger på begravningar... Härlig är jorden... Viktigt ibland kanske att tänka på sina rötter!

Hursomhelst... just nu tänker jag mycket på mitt liv och varför allt har blivit som det har blivit. Jag kan inget annat än att känna sorg över det, men också en strimma hopp för framtiden. Att jag en gång kan blicka tillbaka och tänka att det var nog bäst som skedde.

2 kommentarer:

  1. Så kan det vara och det man inte dör av det lär man sig något av, det är en tröst att tänka!!!

    SvaraRadera
  2. Nog är det så alltid, men vissa lärdomar är dyrköpta... :)

    SvaraRadera