Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 11 oktober 2011

Hur man driver unga försäljare till vansinne...




Idag begav jag mig till ännu ett stort tyskt varuhus för att inhandla en helt vanlig telefon. Snabbt och smärtfritt trodde jag. Mediamarkt har ju allt och mer därtill. Men ack vad jag bedrog mig. Först så drabbades jag av samma förvirring som på Bauhaus... Jag kom ju på att jag behöver en brödrost, en microvågsugn och ja, det hade ju varit kul med en ny matberedare... Men när jag hade sansat mig letade jag upp hyllan med helt vanliga telefoner och försökte fokusera. Men hur jag än ansträngde mig så fattade jag noll. Utställningsexemplaren stämde inte på något sätt med kartongerna på hyllorna. För att inte bryta ihop offentligt hämtade jag en intet ont anande ung försäljare och försökte få honom att bringa ordning i mitt telefonkaos. Men inte heller han lyckades. De hade nyligen flýttat telefonhyllan och han fattade inte heller någonting. Kändes bra på något sätt för mig...

Hursomhelst hittade jag en telefon och sen kom nästa utmaning för honom. Jag köpte nämligen en mobiltelefon för ett tag sen och skojade med den försäljaren om att min gamla telefon var från stenåldern. Jag försökte bara vara rolig, men han tittade på mig allvarligt och sa: Ja, det är den faktiskt. Han tyckte att jag borde byta simkort och när jag ringde och beställde det nya sa tjejen som svarade att hon aldrig hade sett ett sånt gammalt simkort förr... Vid det här laget kände jag mig som om det var jag som var från stenåldern... Ännu värre blev det när simkortet kom. Jag kunde inte klura ut hur jag skulle flytta mina kontakter till telefonen för att kunna byta simkort. Detta plågade jag istället försäljaren på Mediamarkt med. När han höll på som värst ringde det och jag var tvungen att ta det samtalet... Efter det fick han fortsätta och när han var klar hade jag bestämt mig för att vänta med att köpa den andra telefonen. Jag kände mig allmänt förvirrad och som om jag gav ett mycket konstigt intryck. Men han skrattade hela tiden och försäkrade mig att han inte tyckte att jag var konstig...

Undrar om han var riktigt ärlig????

2 kommentarer: