Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 26 oktober 2011

Shit happens eller finns det en mening med det som sker????

Ja, det är en fråga man kan ställa sig om och om igen. Många tror inte det finns något utöver det man ser och att allt är en slump. En del tror att allt som händer är förutbestämt och att man inget kan göra. För egen del tror jag på den fria viljan och att vi har möjlighet att göra det bästa av de förutsättningarna vi får med oss på färden. Varför möter vi ibland så mycket svårigheter då? Jo, min övertygelse är att vi i alla situationer har något vi kan lära och utvecklas av. Många gånger ser vi inte förrän efteråt vad läxan var, men när vi väl kommit ur situationen är vi oftast starkare och visare.

Ofta får man många fina råd när man har det jobbigt, men det är inte alltid det bästa att följa andras människors råd. För det mesta känner man själv i sitt hjärta vägen man bör vandra. Var och en har sin egen väg att gå och sitt eget kors att bära. 

2 kommentarer:

  1. Så rätt min vän. Liksom de andra djuren så har vi en instinkt att följa bara vi känner efter. Och som de gamle sa: De man inte dör av de härdar!!!

    SvaraRadera
  2. Det gäller bara att våga känna efter och ja, överlever mer än man tror... Och blir bara starkare och starkare...

    SvaraRadera