Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 5 juli 2014

Havet gör mig vackrare...








Det är något förunderligt över havets kraft... Idag åkte vi för första gången den här sommaren till havet... Det blev några timmar på stranden eller rättare sagt i vattnet... När det gäller mina barn så finns inte alternativet sola utan det är bad, bad, bad som gäller... Och ärligt talat så älskar jag att vara in vattnet, så det är ju knappast någon uppoffring... 


Förutom att det är superkul att bada, så var det otroligt välgörande för själen med de timmarna vid havet... Att känna doften av saltmättat vatten, solens värme mot mitt ansikte och  att simma i havet var oerhört välgörande för själen... Jag känner mig helad, renad... För varje simtag kändes det som om de senaste årens orosmoment och bekymmer sköljdes bort mer och mer... Och det kändes som om jag kunde simmat i flera timmar... 

Övertygad om naturens läkande kraft och om att havet gör mig gott längtar jag redan till nästa gång jag är där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar