Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 10 juni 2012

Alla dessa kyrkvaktmästare...

...med glimten i ögat ... (Och det vet ju alla att jag har en svaghet för kyrkvaktmästare). Ja, de har varit många genom åren. Under de nitton år som jag har varit kyrkomusiker har jag spelat i många kyrkor och överallt finns det såklart en kyrkvaktmästare. Några få är kvinnor men oftast är det män som har de här tjänsterna. Jag måste säga att det övervägande delen av de jag träffat är roliga, charmiga och glada för att prata bort en stund... Genom åren har det blivit många både roliga, men också ibland djupa samtal på orgelpallen. Man kan bli riktigt nära vänner på kuppen...

I Lomma har vi såklart också kyrkvaktmästare, men de jobbar mest ute på kyrkogården. Jag har inte berättat det för någon ännu , men efter semestern har jag ett nytt projekt på gång. Jag ska nämligen göra en kör av kyrkvaktmästarna i Lomma. Repertoaren kommer i och för sig att vara begränsad... Den kommer endast att bestå av en sång. Jag har nämligen kommit fram till att jag behöver lite uppmuntran när jag kommer upp till kyrkan för att öva orgel. Då är min plan att alla kyrkvaktmästarna ska stå på rad och sjunga:


Vad tror ni om det? Kanske inte deras fruar gillar det, men...That´s life...

4 kommentarer:

  1. Haha! Den synen skulle vara årets bästa. Att se vaktmästarna vicka på rumpan med gällivarehäng och maracas i händerna och sjunga denna trevliga låt med härligt sväng : ))

    SvaraRadera
  2. Det är väl det minsta de kan göra för dej!! Något för you-tuben!!! Kramar AC

    SvaraRadera
  3. Ja, jag kan faktiskt också se detta framför mig... Visst är det så att lite får de väl anstränga sig för mig... :)))))

    SvaraRadera