Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 23 juni 2012

Separation är inget för de svaga.


Jag måste säga att jag har förståelse för människor som stannar hela livet i dåliga relationer. Ärligt talat så är de ju ganska många. Både de dåliga relationerna och människorna som stannar i dem. Men få som lever i en illa fungerande relation vill erkänna detta för sig själv eller för omvärlden. Många gånger handlar det istället om att hålla skenet uppe att man är SÅ lycklig. Där är ju Facebook en utmärkt estrad för alla som vill upprätthålla en vacker fasad. Men tillbaka till huvudämnet... Man måste vara stark för att orka separera. För alla er som inte har gått igenom en separation, så kan jag bara säga att det är det värsta jag har varit med om. Skuld, skam, sorg, smärta, ångest... Behöver jag säga mer? Och när man har gått igenom detta... Vad finns kvar då? Jo, då är man en skör liten spillra av den man en gång var, och då börjar återuppbyggnadens tid... Med två steg fram och ett steg tillbaka bygger man sakteligen upp ett nytt liv för sig själv... Försiktigt, försiktigt tänds livslågan på nytt...

3 kommentarer:

  1. Va bra skrivet. Man hamnade på en gropig grusväg med massor av rullgrus, nu gäller det att anlägga en ny väg som är min vägg.

    Vart vill jag att den skall gå, hur bred och var slutar den?
    Den kommer till många korsningar, vilken väg ska jag ta nu.
    Vissa delar kommer vara upplysta med konstljus vissa med hjärtat och kärlekens ljus. Det är jag som bygger vägen och många är välkomna att hjälpa till. Men det är min väg.
    Alex

    SvaraRadera
  2. Kära Maria!

    Du har så rätt! Det är en lång vandring att gå och inget man bestämmer på en "ettemidda" Men konstigt nog så brukar vägen så småning om få hålerna ifyllda, rullgrusen bortsopad och asfalt pålagd men rullgruset kommer och går även i fortsättningen men då vet man att om man faller så är det bara att resa sig igen!!
    BAMSEKRAM till alla som behöver en just NU!!!
    AC

    SvaraRadera
  3. Tack Alex! Du beskriver det hela bra själv också!!! :)
    Jättekram till dig AC! Visst är det så... Ibland är det bara att resa sig igen, man har liksom inget val...

    SvaraRadera