Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 23 juni 2012

Världsmästare på karusellåkning...

...är jag inte längre. Faktum är att jag tills för några år sedan inte bangade för någonting överhuvudtaget när det gällde karuseller... Ju snabbare och ju mer uppochner desto bättre tyckte jag. Jag var tom ganska kaxig för det. MEN... jag måste erkänna att åldern håller på att ta ut sin rätt... Eller kanske det inte är åldern med tanke på att jag fyllde trettio bara häromåret...Hrm... :) Nåja, skämt åsido, jag tål inte alls lika mycket längre. Det är bara att krypa till korset och erkänna detta. Jag vågar inte riktigt åka allt längre... Aj, vad det sved att erkänna det... Vågar jag, så är det inte helt ovanligt att jag kommer ut ur karusellen illamående och yr i pumpan... Så det är bara att erkänna sig besegrad... Jag är inte världsmästare på karusellåkning längre...

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig tyckt om att åka karusell och det var jobbigt när jag gick i skolan och vi var på Tivoli och alla skulle tycka att det var såååå kul att åka och jag gick bara omkring o tittade på de andra! Men med åren har ingen tjatat på mig o det tycker jag är skönt! Dessutom kan ingen tvinga mig till små groderna på midsommar heller!! Jippi för att vara så gammal så att man själv får bestämma!!

    SvaraRadera
  2. Men visst är det skönt när man är så gammal så man får göra som man vill!!!!! :))))

    SvaraRadera