Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 2 oktober 2012

Jag vill krama ett träd.

Jag funderar seriöst på att bli trädkramare. Jag älskar hösten. Luften är så härligt frisk och jag känner mig levande på ett särskilt sätt. Dofterna är såklart annorlunda än på våren och sommaren, men doften av multnande löv, svampskog och nyklippt, vått gräs är oslagbar. Jag längtar ut i skogen... Att promenera långa stunder utan något mål... Att sparka med foten i högar med torra löv... Att fylla lungorna med den friska kryddiga höstluften...

Det sägs att naturen läker och renar oss. Kanske är det därför min trötta själ längtar ut i skogen??? Jag behöver låta mig sköljas över av naturens helande och läkande kraft och bästa sättet är kanske just att krama ett träd???  

2 kommentarer: