Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 18 december 2012

Är allt bara en dröm???




Ibland tror jag att allt som har hänt de sista åren bara är en dröm, och att endera dagen kommer jag att vakna upp och allt är bra och som vanligt. Det vill säga att jag bor med min familj i det gula huset i Öslöv och inget av det som har skett de senaste åren är sant utan bara en dröm. Men efter ett tag inser jag att det är så här mitt liv ser ut nu... Då undrar jag... Vad är egentligen meningen... När man ska vakna varje dag och bara kämpa, kämpa hela tiden...

En av mina närmaste sa för ett tag sen till mig att snart vänder det, snart kommer medvinden... Men jag har svårt att hålla modet uppe, att härda ut och vänta... Jag har gjort det så länge nu... Vindarna måste vända, annars orkar jag inte...

4 kommentarer:

  1. Kan man sända styrka över nätet?
    S-T-Y-R-K-A!

    God Jul på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan man tydligen! :) Jag kände mig genast starkare bara jag läste din kommentar!
      God Jul till dig också!
      Ps. Jag kommer och hälsar på någon gång efter frösådd men innan skörd... :) Ds.

      Radera
  2. Det vänder när DU vänder på det! Allt börjar med en tanke! Börja tänka nu är det bra! Nu vill jag inte må så här längre! Jag vill må bra och vara lycklig..........Du kommer att bli förvånad över resultatet! Jag vet av erfarenhet att det inte är "svårare" än så! Massor av BAMSEKRAMAR till Dej, Anton och Elin och en RIKTIGT GOD JUL!!!
    PS att Elin har scenskräck är ett sundhetstecken! DS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet är att det fortfarande finns många yttre omständigheter som ställer till det för mig. De kan jag inte skriva om här, eftersom det berör för många människor. Men jag förstår helt din tanke! Bamsekram och riktigt Gott Nytt År!

      Radera