Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 14 juli 2013

Det blev en dag på stranden...

Igår var en särdeles ljuvlig dag. Mina fina föräldrar som oftast numera hänger hemmavid fick den ljusa idéen att åka till stranden och jag bestämde mig för att hänga på. Sällan har jag väl fattat ett klokare beslut... Det var alldeles underbart att lägga sig i sanden, höra vågornas ljud och känna värmen från solen på kroppen. Inga mail att läsa, ingen telefon som ringde och inga sms att besvara... Total avkoppling för kropp och själ blev det. Som vanligt naturligtvis också när vi Jönssons kommer samman en massa traggande i munnen på varandra och en massa skratt. Vanligtvis lyckas vi också locka de som är i närheten av oss och som hör våra konversationer till skratt, då vi nog ofta framstår som något märkliga...

Höjdpunkten under dagen var när min 76-åriga pappa lyckades bli uppraggad på stranden... En något yngre dam erkände villigt att hon gärna hade gått i och badat med min pappa om hon inte hade haft sitt barnbarn med sig... Något märkligt tyckte jag eftersom min mamma satt precis i närheten, men enligt pappa var det något som hände allt som oftast bara han höll in magen ordentligt. Visserligen brukade damerna gå när han inte orkade hålla in den längre, så flirtarna brukade bli ganska kortvariga.

Jaja, hursomhelst var det en dag med guldkant, och jag kan bara konstatera att sådana behöver jag fler...

2 kommentarer:

  1. trygga i din vård och glada över att få en förmån att få vara en dag med dig härligt att se att du har kraften att slita och bära.Vi älskar dig och upprepar gärna denna dag. mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev vår sista dag på stranden tillsammans... Men en dag med guldkant för vilken jag är oändligt tacksam för... Jag är också oerhört tacksam för min fina mamma och att jag fick förmånen att vara hennes dotter... Vila i frid, mamma.

      Radera