Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 10 juli 2013

Om sommaren är det alltid skitigt hemma hos mig.

Det är mycket märkligt, men när jag ska städa hemma hos mig, så finns det alltid så många andra saker som är högre prioriterade än att städa. Visst är det konstigt? Jag förstår faktiskt inte alls hur det kan bli så... Att just jag har så många viktiga saker som måste göras innan jag kan börja städa alltså. För det mesta blir det inte städat alls, eftersom allt det andra tar sån tid. Många andra verkar inte alls ha lika stora problem med detta...

Nu på sommaren är det värre än någonsin och jag går konstant omkring och har ångest över att någon ska komma på oväntat besök och se skiten och röran... Men vad är det som löser alla problem vid oväntat besök? Är det Zoegas eller? Jag får kanske köpa hem lite kaffe att ha som nödlösning...

Men tillbaka till städningen... Det är verkligen skittradigt att städa. På sommaren finns det ju så mycket annat kul man kan göra, och som självklart också är mycket viktigare än att städa... ;-)

Jag önskar ibland att jag hade varit typen som städade lite mer, men med åren har jag resignerat inför faktum. Jag prioriterar helt enkelt inte att städa och det får jag lära mig att leva med...

1 kommentar:

  1. Om man har skitigt och rörigt betyder det ju att man gjort något roligare.
    Det ska ju se ut som om någon bor i huset.

    SvaraRadera