Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 15 juli 2013

Sorgen och glädjen de vandra tillsammans...

Jag har fått många goda råd genom åren... Du kommer att må bra när du själv tillåter dig det... Allt handlar om din inställning... Man måste ansvara för sin egen lycka... 

Det stämmer säkert alltihop... MEN för att må riktigt bra inuti och inte bara dra sig upp med lite positivt tänkande, måste man låta insidan tala. Vad menar jag med det då? Jo, något så enkelt som att erkänna sina känslor och låta dom ha sitt flöde. Om man inte vågar erkänna sina känslor och accepterar dom, kan man aldrig bearbeta det man känner och därmed bli fri från sin emotionella svårigheter. 

Allt har sin tid... Sorgen och glädjen de vandra tillsammans, sjunger man i en psalm. Så jag avslutar med ett bibelcitat: 

Gläd er med dem som gläder sig och gråt med dem som gråter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar