Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 21 juni 2014

Magi i midsommartid...

Midsommar är en tid fylld av magi... Naturen är som mest betagande... Och dofterna på kvällarna ska vi ju bara inte tala om... Igår midsommarafton, som jag och barnen hade förmånen att tillbringa hos goda vänner ute på landet. Barn, ungdomar, vuxna och ett antal hundar i en enda salig röra... Släng sedan in lite sill, nypotatis, snaps, grillning och lite jordgubbar som efterrätt så förstår ni snart att det blev en afton att minnas länge... Härligt att träffa folk från förr, men också att knyta nya kontakter... 
Idag är det sommarsolstånd... Det innebär att vi återigen går mot mörkare tider... Jag brukar ogilla att tänka på det, men i år bekommer det mig knappast... Hur kan det komma sig? Jo... Sedan ett par månader tillbaka känner jag väldigt starkt att allt har vänt för mig... Jag känner att nya vindar blåser... Jag upplever en livsglädje jag inte känt på många år... Och en tillförsikt inför framtiden som får mig att nästan bokstavligen flyga... Jag känner mig glad, stark och lycklig... Alldeles av mig själv... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar