Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 14 juni 2014

Saknar min mamma extra mycket idag...

Idag har jag plockat fläderblommor till flädersaft... Solen, värmen, dofterna får mig att minnas somrar från förr... Ett minne speciellt kommer för mig... Jag var sexton år och mamma och jag skulle ta en cykeltur för att plocka fläder till saft. En av mina bästa kompisar frågade om hon fick följa med och det fick hon såklart. Vi cyklade ut mot Hörja till och plockade massor av fläder. Kvällen var ljum och doftade sommar... Vi var unga, jag och min kompis, och hela livet låg framför oss... Mamma var strax över fyrtio, yngre än vad jag är nu... Trettio år har gått sen den kvällen... Min kompis finns fortfarande i mitt liv, men min mamma är borta... 
Men minnet av henne lever kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar