Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 16 januari 2015

Lite stillsamt AW en fredagseftermiddag på församlingshemmet...




Jobbhelg stundar och som den seriösa och ambitiösa kyrkomusiker jag är, så har jag laddat för en lugn helg... Allt för att vara i form på jobbet...


Men... På en sekund kan allt förändras... Och det börjar koka av fredag i blodet... Som vanligt har jag tjänstgjort på begravning idag, och efter det anlände jag till församlingshemmet lagom till kaffet... Bra tajmat, eller hur??? Lite extra festligt tilltugg hade vi, då det fanns mängder med popcorn kvar från barnverksamhetens julgransplundring... Och genast infann sig en stämning av afterwork, då vi alla satt och mumsade på popcorn och samtalet blev konstigare och konstigare... På något lustigt sätt var alla till slut väldigt engagerade i hur de på bästa sätt skulle kunna hjälpa mig att hitta en man... Ja, det var i princip bara drinkarna som saknades...


Skratten var många och vi får väl hoppas att det inte finns någon dold kamera i församlingshemmet som har förevigat eftermiddagens stillsamma AW...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar