Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 31 augusti 2012

Det luktade höst idag...

Det luktade höst idag när jag kom in på kyrkogården. I vanlig ordning skulle jag spela på begravning. När jag kom in på kyrkogården slog doften emot mig. Det luktade höst och jag tänkte... Nu är den här. Idag är det enligt kalendern sommarens sista dag och känslan av höst var påtaglig när jag kände lukten av våta löv. Jag fylldes genast av vemod och började tänka på allt som hänt de senaste åren. Det är alltid så vid årstidsväxlingarna att jag blir vemodig. Just nu tänker jag mycket på hur mitt liv har blivit och hur allt kunde ha varit om det inte gått så fel. Men allt går inte att ställa till rätta och ibland har man bara valet att acceptera hur allt blev. Det är kanske så att vid årstidsväxlingarna blir det så påtagligt att livet går vidare. Blommor och träd slår ut på våren, blomstrar en sommar för att sen vissna ner på hösten. Och under vintern kan man bara vila... Just nu befinner jag mig i min själs vinter, och vilar och väntar i längtan efter en ny vår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar