Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 5 augusti 2012

En självmordsbenägen groda bor i min trädgård.

Häromdagen skulle jag klippa gräset och naturligtvis startade jag i vanlig ordning gräsklipparen. Döm om min förvåning när en slemmig liten sak hoppar fram under gräsklipparen. Jag lutade mig fram och kikade ner i gräset. Där satt en lite förskrämd groda, som tydligen bosatt sig under gräsklipparen. (Ja, jag vet, man ska inte låta den stå ute när det regnar, men nu blev det så...) Jag tänkte såklart att det var tur att den inte blev skadad när jag drog igång gräsklipparen. Vidare tänkte jag att jag får akta så jag inte kör på den när jag ska klippa gräset. MEN, det visade sig nästan vara en omöjlighet... Hur jag än körde gräsklipparen i trädgården, så lyckades grodan hoppa framför den åtskilliga gånger. Till slut började jag fundera över om den gjorde det med vilje... Den hade kanske helt enkelt tröttnat på sitt torftiga grodliv och såg sin chans att avsluta sitt lidande genom att kasta sig framför gräsklipparen... Så irriterad den måste ha blivit när jag gång på gång väjde för den! Men hursomhelst så lever och frodas grodan i min trädgård ännu, men jag är fortfarande övertygad om att den är självmordsbenägen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar