Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

måndag 17 september 2012

Ge din längtan till havet...

Jag inspireras ofta av andras ord och kan känna igen mig i deras formuleringar. Ge din längtan till havet, sätt dig på stranden och vänta och se... Så sjunger Marie Fredriksson...Ja, egentligen är det väl det livet handlar om. Att drömma och längta och sen vänta och se... Vågar man släppa taget och sätta sin tilltro till livet, Gud eller universum, så sker magiska ting... Livet börjar skapas i sinnet, i bönen och blir sen till genom våra handlingar...Men allt börjar egentligen i vår längtan och våra drömmar... Där finns fröet till vår framtid.

Så väga längta och våga drömma... Släpp sen taget och ha tillit till livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar