Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 30 september 2012

Allt jag vill göra just nu är att yla åt månen...

 
Den påverkar mig alltid... Fullmånen alltså... I natt är det förstås ingen blå måne, som det var i augusti. Men ändå...

Kvällen har jag tillbringat i Hässleholm med några av mina allra första barnkörsångare. Tro det eller ej, men alla har hunnit fylla 30 vid det här laget. Bara tanken på det får mig att känna mig urgammal. Men jag försöker desperat påminna mig om att jag faktiskt inte var så gammal själv när de sjöng i  min barnkör. Än så länge går det hyfsat bra... Vi har ätit och druckit gott och pratat gamla minnen. Tåget hem från Hässleholm och sen promenad i det klara månskenet.

Som alltid... Påverkar den mig... Jag blir rastlös och vill att det ska hända något... När månen är full är den magisk, mystisk och får mig att känna mig levande på ett sätt som inget annat kan... Jag känner mig besläktad med varulvarna och känner en dragning till den urkraft de ger uttryck för i sina ylanden...

Allt jag vill göra just nu är att yla åt månen...

4 kommentarer:

  1. du är inte gammal, det är tiden som har gått för snabbt bara.

    Kram

    SvaraRadera
  2. :))) Så kan man ju också se det... Kram

    SvaraRadera
  3. Åhhh Jag vet! Jag sover inte på två nätter och är rysligt rastlös! Du är inte ensam om att vilja yla så det hörs säkert, för vi är många som mår så här! Rätt så häftigt att månen har sådan inverkan på oss. YYLLLLL

    SvaraRadera