Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 13 februari 2011

Dramaten nästa...

Jag tror mitt modershjärta höll på att spricka idag av stolthet. Förmiddagen tillbringades i Stehags kyrka på familjegudstjänst, där juniorerna hade gjort ett drama av Emil i Lönneberga. Min Anton spelade Emils pappa Anton och gjorde det med stor inlevelse. Det är helt klart att han är en lika stor teaterapa som sin mor. Let´s face it... Vi gillar helt enkelt att stå i centrum med allt ljus på oss... Nåja, nu var där ju även andra barn som medverkade i pjäsen, men de såg jag inte av någon förunderlig anledning... Kanske för att jag inte är mamma till dem.

Vi bidrog starkt till gudstjänststatistiken idag, eftersom vi hade våra övernattningsbarn också med oss. Gudstjänstens tema var kärlek och vi fick alla varsitt hjärta att skriva något på. Dessa hjärtan fästes sedan upp på ett ännu större hjärta som till slut var helt fullt av småhjärtan med kärleksdikter och namn på älskade mammor och pappor och syskon och husdjur såklart... Medan allt detta pågick spelade kantorn "My heart will go on" och det passade alldeles utmärkt...

Som en försmak på morgondagen till alla er älskande människor:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar