Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 31 mars 2012

Begravningsentreprenörer är klokare än man kan tro.

Ja,det är faktiskt sant och framförallt är de mycket ROLIGARE än man kanske kan tro när man inte jobbar tillsammans med dem. Häromdagen spelade jag på en begravning och efteråt kom begravningsentreprenören fram till mig och undrade hur det var. Han tyckte jag såg lite dämpad ut. Jag är ju som jag är. Ingen fasad här inte, så han fick den brutala sanningen rakt i ansiktet. Som den fina människa han är, hade han såklart inga problem att hantera det. Jag hade turen att få några visdomsord med mig från honom. Insikter som jag egentligen har men ändå ibland behöver höra från andra. Han påminde mig om att när det är som mörkast ska man fokusera på hur långt man har kommit och vad man har lyckats förändra, och inte fastna i tankar på det man inte har klarat ut. Förr eller senare ljusnar det alltid. Med dessa ord klingande i mina öron och en stor bamsekram från honom gick jag sedan med lättare steg ut i den friska vårluften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar