Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 18 mars 2012

Jag längtar tillbaka till tiden förut.

Jag längtar tillbaka till tiden förut. Den goda tiden då allt var lättare och vägen tillbaka till varandra inte var osynlig och omöjlig att beträda. Den tiden då det fanns en trygghet i det välbekanta och en förväntan om en gemensam framtid. Nu sitter jag här med min längtan, och måste påminna mig om att någonstans på vägen tappade vi bort varandra och vårt gemensamma mål för resan. När vi väl upptäckte det var det omöjligt att hitta tillbaka till samma stig. Vi hade var för sig hittat nya färdvägar...

5 kommentarer:

  1. Det låter inte så muntert. Finns det inga alternativ alls som är bättre?

    SvaraRadera
  2. Lilla Gumman!
    Se framåt och räkna bara det som är gott! Sorgen måste ha sin tid!
    Bamsekram
    AC

    SvaraRadera
  3. Nej, tyvärr Ann-Sofie, är det inte så muntert vissa dagar, men man går ju inte vidare efter 23 år på några månader bara märker jag. Åtminstone inte jag...

    Tack AC försöker se framåt, men ibland måste man blicka bakåt för att kunna gå vidare. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste man - och sorgen måste få läka ut - men försök att se det vackra i det som finns runt dej nu! Bamsekram

      Radera
    2. Önskar dig allt gott och det är bra att du känner dig bättre med solens återkomst.

      Radera