Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 1 mars 2012

Tvångstankar om nya godissorter...

För tillfället hatar jag alla godisfabrikanter... För att hålla vikten måste jag som många andra försöka undvika att stoppa i mig för mycket godis och annat onyttigt. (Goda viner och gott öl är naturligtvis undantaget.) Men sen lång tid tillbaka har jag naturligtvis hittat ett kryphål för mig själv när det gäller godis. Jag bestämde mig nämligen för längesen för att tillåta mig att äta godis och glass, när det kom nya godissorter eller nya glassar. Problemet är bara att det här undantaget för regeln skapades när inte godisfabrikanterna lanserade nya godissorter varje vecka som de i princip gör nu. Nu är det ju special editions varje årstid, varje högtid och ifall någon kunglighet råka gifta sig eller till exempel om det är VM eller OS eller något annat tråkigt sportevenemang. Man kan käka dajm med päronsmak eller mjölkchoklad med mangosmak eller varför inte dumlekolor med pepparkakssmak? Tala om att jag äter mycket godis för att hinna med att smaka allt det här... Och naturligtvis har jag bråda tider på våren när glassföretagen släpper sina nyheter inför sommaren... Problemet jag har( som såklart är ett I-landsproblem av megasize) är att om jag inte provar allt nytt som kommer, så känns det som om jag missar något. Detta söker mig så till den milda grad att jag inte får en lugn stund förrän jag har provsmakat allt nytt som kommer i min väg... Detta har resulterat i att jag numera undviker godishyllorna för att inte se allt nytt som kommer...

4 kommentarer:

  1. De vet hur de skall få dit oss.....

    SvaraRadera
  2. Javisst vet de... Och jag går på det... :)

    SvaraRadera
  3. Gå till kassorna vid schampoflaskorna och är du mega sugen så köp lättkvarg och frysta hallon. Kvargen smakar som glass eller tjock grädde men har bara 1 % fett!!! Lägg en ordentlig klick på halvfrusna hallon o njut!!! Godissuget går bort o du har ätit något som både är gott o nyttigt. Det finns det inte mycket av!
    Kramizar
    AC

    SvaraRadera
  4. Blev faktiskt riktigt sugen på kvarg och hallon nu... Bär är väldigt gott... Kram!

    SvaraRadera