Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

lördag 24 mars 2012

För en stund kändes livet värt att leva igen...

Ingen kan säga att det inte var underbart väder ute igår. För första gången på länge var vindarna lite ljumma och jag vände ansiktet mot solen. Det finns inget som ger mig sådan energi som att vända ansiktet mot solen och låta solens strålar värma min hud. Det känns som om hela jag blir uppladdad med solenergi när det händer. Jag är född i Lejonets tecken och det sägs att solen som är Lejonets planet ger oss lejonmänniskor mer energi än andra som är födda i andra stjärntecken. Inte vet jag... Men ett är säkert och det är att igår värmde solen mitt ansikte, och för en stund kändes livet värt att leva igen...

2 kommentarer:

  1. Jag är skytt men jag mår oxå väldigt bra av solen men min lejonman han är redan brun som en pepparkaka! Sitter på terassen och ser ut över öresund och bara mår bra. Så underbart att höra att du kan känna lycka i det lilla. När du nu har fått känna hur det känns så blir det mer av den varan! Ring när du vill ha hjälp med trädgården. Efter påsk tror jag att jorden är redo! Bamsekramar AC

    SvaraRadera
  2. Slår en signal ang trådgårdshjälp... Behövs en del av den varan... Jättekram

    SvaraRadera