Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

tisdag 28 februari 2012

Hastighetsskyltar är väl tänkta som rekommendationer eller????



Det där med att hålla hastigheten har aldrig riktigt varit min grej... På mitt förra jobb var jag känd för att köra fort som bara den, men på mitt nuvarande jobb har jag mörkat länge hur fort jag egentligen kör... När människor åker med i bilen gör jag allt för att behärska mig och min lust att köra fort, och anstränger mig för att bete mig som en sansad bilförare. För det mesta lyckas jag, men vid ett tillfälle när min kollega åkte med mig tappade jag kontrollen. När vi väl var framme vid Lomma kyrka sa han: "Du kör ju som en raggare." Men egentligen är det nog inte mitt fel. Jag tror att man kan skylla det på generna som så mycket annat. Vad jag minns från min uppväxt var att min pappa var ganska benägen att köra fortare än man fick... Och ibland även med en släp hängades bakpå...Den uppfattningen delades dock inte av min morfar som brukade säga att min pappa körde lugnt och försiktigt, men att min mamma körde som en galning... Så egentligen är det nog inte mitt fel att jag kör som en dåre, utan snarare mina föräldrars...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar