Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 1 februari 2012

Frisk och svettig

Idag har jag varit i den fina staden Helsingborg på en mycket bra kurs i rytmik för förskolebarn. Då vi alla fick prova att sjunga sångerna och göra rörelser till blev jag så sugen på att röra mig mer. Vart  beger man sig då? Jo, naturligtvis till Friskis och Svettis, därav den otroligt vitsiga överskriften till inlägget... Ja, nog blev jag svettig alltid, men frisk kan jag inte påstå att jag kände mig. Snarare dödsjuk efter tjugo minuters hoppande och viftande med armarna. Jag kände mig verkligen malplacé och väntade bara på att ledaren skulle komma fram till mig och säga till mig att jag borde gå på ett lättare pass. Märkligt hur man kan gå på ett fuegopass och fixa det hur bra som helst, men hålla på att avlida av ett vanligt gympapass...

Hursomhelst får jag väl masa mig dit igen, men innan dess måste jag införskaffa en sport-BH. Jag är ju inte direkt Dolly Parton, men nog hoppar de upp och ner rejält ändå...

2 kommentarer:

  1. Varför inte sätta på en skiva o hoppa till där hemma? Att "svittas i bonke" och dessutom betala för det är inte min melodi!! Men, men lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Hoppar runt här hemma gör jag också ibland, men ibland är det skönt att bara kunna följa någon annan.... :)

    SvaraRadera