Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

söndag 19 februari 2012

Själsfränder, finns dom???



Ja, som den flummiga hippie jag är så tror jag ju det... Nu behöver inte alla jag känner genom jobbet bli jättenervösa när de läser det här... Jag tror fortfarande på Gud och är kristen. MEN jag tror i alla fall att det finns själsfränder. Egentligen är det inget konstigt med det begreppet. Ni vet hur det är ibland i livet när man träffar någon, och efter bara ett litet tag så känns det som om man har känt varandra länge. Man är helt enkelt på samma våglängd. Med ens själsfränder kan man ibland bara titta på varandra och man vet vad den andre tänker. Man vet vad den andre kommer att skratta åt och man behöver inte förklara sig så mycket... Den andre vet redan vad man menar. Det finns en trygghet i igenkännelsen, att man är sedd och genom det också bekräftad. Men hur vet man vem som är ens själsfrände då? Det finns ett mycket enkelt svar på den frågan... Det känner man inom sig...

2 kommentarer: