Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

torsdag 2 februari 2012

Idag har jag inte varit frisk utan bara svettig

Idag har jag svettats rejält precis som igår. Skillnaden är bara att idag satt jag bara stilla och svettades. Ikväll har det nämligen varit lite reunion med ett par goa tjejer jag var i Israel med. Kvällen inleddes med god rödbetssoppa på Bergagården och därefter gick vi på kvällsmässan där. Efter mässan var det dags att svettas. Vi åkte till kallbadhuset i Bjärred och bastade och sen var det dags för den stora prövningen. Att bada i havet... Behöver jag säga att det var bara två av oss som var vikingar och badade? Och ja, ni gissade rätt... jag var inte en av vikingarna... Men jag är nöjd och glad ändå och konstaterar att man kan inte vara stor och stark och klara allt alltid. Ibland måste man bara få fega ur...

2 kommentarer:

  1. Jag badade den 1 oktober i havet vid Råå. Det var underbart!!

    SvaraRadera
  2. Jag har också badat någon gång i oktober och det var också härligt, men denna gången gick det bara inte... :)

    SvaraRadera