Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 3 februari 2012

Pappa, jag vill ha en italienare...


Liksom Charles Ingvar Jönsson har jag en plan. Det är inte vilken plan som helst. Det inbegriper hela mitt liv och jag är starkt övertygad  om att det kommer att bli precis som jag har planerat. Jag tänker naturligtvis inte avslöja hela planen här och nu, men jag kan avslöja en del av den.

Om tio år ska jag åka till Italien och jobba på en vingård i Toscana. Tills dess har jag naturligtvis lärt mig italienska. "The language of love". Varför om tio år kan man fråga sig? Jo, då börjar mina barn bli stora och då äger jag min tid igen. Nåja, planen är såklart lite mer spännande än att bara trampa druvor. I hela det här projektet ingår nämligen också en het romans med en italiensk vingårdsägare. Så, pappa, jag vill ha en italienare, uppfödd på pizza och pasta...

2 kommentarer:

  1. Det låter som en bra plan. På mitt jobb har vi många italienare och de är väldigt trevliga. Synd bara att de är i toy-boy-åldern allihop.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju klart, kanske de inte ska vara för unga... ;-)

    SvaraRadera