Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

onsdag 19 augusti 2015

Back to reality...

Ja, det var inte bara det att jag fyllde år igår utan det var också första arbetsdagen efter semestern. Hela dagen var verkligen som en rutschkana rakt ner i verkligheten... Roligt naturligtvis att träffa arbetskamraterna igen och såklart roligt att fylla år, men ändå... Det blev så påtagligt igår, det jag har bävat lite inför... Nu är det slut på loja dagar i solstolen med ett glas rose i handen och solen som enda sällskap och som så vänligt värmer mig till kropp och själ... Inga självklara stunder som gjorda för dagdrömmar om svunna kärlekar och framtida förälskelser... Och tiden... Som för bara ett par dagar sen var tidlös... Är nu inrutad och fylld av rutiner som måste följas...

Många brukar tycka att det är skönt när allt går in i sina vanliga gängor igen efter semestern... Jag kan aldrig hålla med... Tyvärr... Jag blir lätt uttråkad när jag är tvungen att göra samma sak vecka ut och vecka in...

Nej, vad jag helst vill göra nu... Som det lejon jag är... Är att som ett stort kattdjur ligga och lapa sol och sträcka på mig och bry mig lite om morgondagen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar