Välkommen till min blogg där jag kommer att bjuda på både yta och djup, eftersom jag är övertygad om att vi behöver bådadera. Min ambition är att försöka göra det seriösa mindre seriöst och det oseriösa mer seriöst.
Have fun!

fredag 14 augusti 2015

Jag är en gräddbulle... Eller jag trodde jag var modigare än så...

Många har alltid ansett mig vara modig och det har jag nog själv också om sanningen ska fram... Jag är ju trots allt född i lejonets tecken och vad är ett lejon om inte modigt??? Jag har i princip alltid stått på barrikaderna för det jag tror på och inte varit rädd för att säga mitt hjärtas mening... Vilket inte alltid har varit så poppis hos mina chefer... Jag är säker på att jag har bidragit till gråa hår hos åtminstone några kyrkoherdar...

Men... Sen kommer det där med nära relationer... Och plötsligt är jag varken modig eller tuff längre... Katten med den stora manen blir en liten förskrämd kattunge... 

Jag blev full i skratt igår... Kom att tänka på att jag egentligen kan liknas vid en gräddbulle... Ett tunt stabilt skal gjort av choklad( mums) eventuellt lite kokos på, mjukt gräddigt innanmäte, jag är ju egentligen en riktig mjukis, och en kexbotten dvs jag står stadigt på jorden när det väl gäller... 

Gräddbulle eller ej, jag är inte alltid så modig som jag tror...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar